Mitt liv om 21 år.

Om 21 år ska jag fylla 35. Jag har utbildning på Wången profil islandshäst och har mycket pengar (som jag fått på något mystiskt sätt). Jag bor på en jättefin gård med två hus och ett stall + en massa mark i norrland med min rika man och 2 barn (en kille och en tjej, båda är, vare sig de vill eller inte, hästintresserade). Jag leder ett rätt så känt islandshästföretag där jag säljer, avlar, rider in och tränar hästar. Jag har även ridskola och ridläger. Och så ger jag privatlektioner. På min gård finns en stor paddock och en ovalbana där jag anordnar mindre tävlingar ibland, som vem som helst kan ställa upp i. Man kan få låna en av mina 10 lugna, fina och snälla ridskolehästar och tävla med om man vill.
Det finns som sagt två hus på gården. Ett större där jag och min familj bor. Och ett mindre där gäster och ridlägerbarn bor. Jag har mycket mark och otroligt fina ridvägar omringar gården, mig kan man ringa om man vill ut på en ridtur!
Mina hästar går på lösdrift. Men det finns också ett stall med 20 boxar där exemhästar kan stå på sommaren. Där inne står också hästarna när man förbereder för ridtur. Jag har en sadelkammare där alla hästars sadlar finns. Varje häst har en egen sadel, som det finns namnlapp på (röd lapp=ston, blå lapp=valack, vit lapp=hingst. Islandsfärgerna!!). Hästarna har också ett eget träns med namnlapp på. Och en egen grimma, med namnlapp. Ridskolehästarna har en varsin liten låda med borstar som bara får användas på dem, så risken för sjukdomar minskas. All utrustning är utprovad så den passar perfekt på hästen. Jag har också en bra foderkammare som är skyddad mot möss/råttor.
Så ser mitt liv ut om 21 år! Det har jag bestämt (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0