2010

2010-12-31 - 17:29:32
Då är 2010 över, om några timmar. Lite bilder från detta året :)
Oredigerade bilder.


Året började på toaletten bredvid skotträdda Linus.

^
Vi möblerade om mitt rum.


Linus frös.


Maja frös.


Jag och Elin hade lite damp. (Eller mycket men så många bilder orkar jag ej)


Jag var på ridläger och hade Röst.


Vi blev med katt.


Jag och Elin upptäckte att vi kunde laga mat själva!


Elin följde med till ö-vik. (Lägg märke till dockan på båten)


Dockan fick sig en livs åktur.


Dockan fick hänga över vattnet på en gren fasttejpad och chanslös. Hela veckan.


Vi gjorde om mitt rum igen. (Byrån är inte färdigmålad, det är den inte nu heller)


Jag blev nöjd :)


Jag och Elin var på Globen Horse Show.


Jag har haft jättekul i Burens med Elin och många andra :)

Juleklappar

2010-12-25 - 13:27:31
Igår fick jag mycket bra saker! Jag ska ta bilder och visa sen, men orkar inte nu.
Fast jag fick 1800! Jag beställde redan igår ett par bruna islandsridbyxor :D

Någon gång på lovet ska jag till Hööks och köpa (om det finns) en ridoverall och en grimma i islandsfäger.

Idag ska jag och Elin rida :) Då ska jag ha jägarsocker som jag fick igår! Hoppas jag får behålla känseln i tårna idag ;) Och så ska Skjóni få premiära en blå/lila grimma och ett blått grimskaft jag också fick igår.


Ridbyxorna jag har beställt! Det blir nog snyggt med mina
bruna ridskor och min svarta fleecetröja :)

Gott nytt jul ♥

2010-12-24 - 10:12:50
God Jul allesammans :D

Idag ska jag rida, äta, glo på tv och öppna juleklappar. Härligt!



Ha en bra juledag!

I like it!

2010-12-23 - 22:17:14
Om 2 timmar är det juleafton!

Så mysigt så

2010-12-23 - 22:16:09
Idag! Dan före dopparedan, har jag som andra decembertorsdagar ridit Skjóni :)
Jag och Elin red barbacka, det värmde stjärten lite eftersom det är så "¤¤%¤&&/%&?" kallt.
Hästarna var jättepigga och det var svårt att få stopp på dom när vi töltade ;) Eller, Skjóni började trava, det blev liiite skumpigt. Det var nerför!  
Men när vi tog oss en lite galopp var allting jättebra och man kände ett lugn när mulejusten (=julemusten) skvalpade i magen och den lilla ärtan man har till hjärna plonkar runt.

Imorgon ska jag och Elin rida en liten ritt på morgonen för att sprida lite julstämning :)


Hagens coolingar!

Ojsan

2010-12-22 - 11:53:24

Det är 14 inne, inte -14.

Och Maja och Linus har filt på sig! Så ni vet!

Det är iallafall jul snart...

2010-12-22 - 11:50:37

Jag sitter här hemma och är stel av kyla. Och varför är jag det inomhus? Jag vet inte men det är iallafall 14°C innne. Och ute är det -28°C. Ogilla.  Vintern är jättemysig och rolig, men INTE när det är -30 utomhus och 14 inomhus. Då är det bara jobbigt.

Det kan väl hålla sig mellan -5 och -15?

Det är väl bara att stå ut antar jag, imorgon är det ju imorgon det är juleafton! Hängde ni med där?


Förra året, så kallt att Linus fick ha strumpor!

Julelov :D

2010-12-21 - 18:14:31
Idag har jag och Elin juleshoppat :) Bara en juleklapp kvar!
Juleafton om 4 dagar :D Love it.

Sista skoldagen...

2010-12-20 - 14:32:34
...Är det imorn. Vi går fram till lunch. Jenny har bokat smartboardrummet (stavning?) och vi i 7A ska köra lite Singstar, först killarna mot tjejjerna sedan 7A mot 7C! Vi kommer mosa dom ;)
När skolan är slut för detta året så ska jag och Elin juleshoppa :)

En sak jag har är att jag måste säga jule; juleafton, juleshoppa, julemat, julemust o.s.v. Jag förstår inte mig själv ibland.


GISSA VEM!

Vill ha :)

2010-12-19 - 14:00:00
Några saker jag vill ha ^^


Grimma i Islandsfärger, matchar mitt grimskaft


Piggborste, piggarna på min bara trillar av


Ryktlåda, min börjar bli lite liten


Islandsridbyxor, sköna och snygga


Reflexväst, bra att ha en egen

Jag bloggar ju varje dag jag! *Host**Host*

2010-12-19 - 12:17:31

Om 6 dagar räknat med idag så är det juleafton :)
Jag har fortfarande inte lagt upp en Globenbildbomb, och det kommer jag nog inte göra heller. Men jag kommer lägga upp bilder lite närsomhelst.

Igår var det skogsritt som gällde och hästarna var jättepigga :D
Skjóni som så gärna vill visa att han duger måste ju hålla Bleikurs och Snekkjas tempo. Och dom ´har ju lite bättre kondition än honom. När vi skulle tölta rollade han rätt mycket i början och det blev galopp tillslut men sen töltade han mjukt :)


Skjóni som la sig ner och rullade huvudet x)

Skjóni ♥

2010-12-11 - 16:17:51

Nu ska jag berätta lite om vad som häst dom senaste dagarna :)
I tisdags fick jag byta häst till Bailey som jag inte ridit sedan förra året, han var stark och stel men det var mysigt att rida han :)

I torsdags red jag och Elin en tur i mörkret :) Det var jättemysigt, när vi galopperade kände jag att jag gled mer och mer åt höger, och när vi saktade ner fick jag lov att hoppa av och spänna gjorden. Resten av turen gick bra men Skjoni blev väldigt flåsig i slutet, Bleikur var trött men han har kondis! Det har inte Skjoni ^^

Igår var jag och Elin :) Vi åt sushi (Mmm!) och köpte godis och hyrde film på hemmakväll. Vi hyrde filmen The invention of lying, den var rolig och jättebra. Sen spelade vi lite ps3 och sen busringde vi lite. Men INGEN gick på det :O
Och så spelade vi in lite roluga videos som kommer ut på youtube sen!
Jag sov hos Elin och idag red vi ut och det gick jättebra! Skjoni rollade lite, han var nog lite trött, men det gick toppen ändå :)


Bailey :)


Bästisaaar :D

www.roligfakta.se

2010-12-08 - 19:34:24

*Världens längsta tidenhet är kalpa, 4,32 miljarder år, och är den tid det tar att nöta ner himalaya med en silkestråd

*Greklands nationalsång har ursprungligen 158 verser men man sjunger bara de två första.

*Charlie Chaplin var med i en Chaplin look-a-like tävling och kom trea

*En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka

*Om du går in i ett hus och sedan följer HÖGER vägg kommer du alltid ut.

*Eskimåer använde kylskåp för att hindra att maten fryser.

*Det finns över 500 namngivna fobier. En av de mer sällsynta är dendrofobin där man är rädd för träd.

*Man tillbringar 6 månader av sitt liv på toaletten. -

*Oprah har 6 tår på ena foten

*Sannolikheten att man blir dödad genom att ramla ur sängen är 1 på 2 miljoner.

*Folk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden.

*En kvinna använder i snitt 6 kg läppstift under sin livstid.

*Högerhänta lever i snitt längre än vänsterhänta.

*Var 4:e dator blir fysiskt misshandlad av sin ägare.

*man nyser i en hastighet av 160km/tim.

*Visste du att ön NAURU är enligt legenden uppbyggd på fågelskit.

*American Airlines sparade över en tredjedels miljon genom att ta bort en oliv från salladen i första klass.

*Kalle Anka var förbjuden i Finland för att han inte hade byxor på sig.

*Tjejer är ca 4 år mognare än killar.

*Amerikaner äter i genomsnitt 18 tunnland pizza varje dag, året runt.

*Om en fånge förr i tiden flydde från fängelset i Alamos i Mexico dömde man de vakter som hade ansvaret för honom att själva sitta av den resterande tiden.

*Det tar ca 507 år för en snigel att ta sig runt jorden.

*Var 4:e/5:e person på jorden är kines

*Den genomsnittliga 18-åringen har sett 26000 mord på TV.

*I genomsnitt sväljer vi 8 spindlar om året.

*Det är större chans att du dör av en champagnekork, än av en giftig spindel.

*En skunks lukt kan kännas inom radien av en mil.

*Hypernervaukustiskadiafragmavibrationer = Vanlig hicka

*På japanska uttalas orden för fyra och död på precis samma sätt. Detsamma gäller för orden för nio och smärta. Därför har inga hotellrum i Japan nummer 4 eller nummer 9.

Bli varmt!

2010-12-07 - 16:23:41
Hoppas det håller sig under -15, för då blir det ridning.
Om det blir det ska jag ha Giliana, the killer biff horse :D


Hellre lång och snäll än medellång och vacker och elak.

Är man stor måste man vara snäll!

Mamma är inte riktigt riktig...

2010-12-05 - 12:13:46
Hon sitter i sitt rum och gör tändsticksaskar. Och hon pratar. Med vem? Jo! Sig själv!
Jag vet inte vad hon sluddrar om men när jag frågade varför hon pratar med sig själv så svarade hon att hon får bäst svar då.

:O

Borde jag vara rädd?

Det MÅSTE inte vara kallt! :o

2010-12-04 - 20:21:08
Idag åkte jag och Elin ut till stallet vid 11-tiden. Vi fixade lite i stallet och sedan red vi ut, Rebecca red också med. Skjóni var jätteglad och var ON! Fast han flåsade riiiktigt mycket när vi var tillbaka.
När vi var tillbaka ja, då var vi så kalla att det gjorde riktigt ont!
BLÖÖÖÖÖÖÖÖ!
Det är inte nödvändigt med 15 minusgrader :o 


Jag känner att jag borde lägga upp bilder från globen men det är så jobbigt när det laddar och laddar och laddar och laddar och laddar och laddar och laddar och LADDAR! Så det kan vi ta någon annan dag.




Nu kanske ni blir lite småsugna på en riktig bildbomd ;)
RSS 2.0