Lördag och söndag

Igår, lördag, åkte jag ut till stallet vid ett. Det var ingen där vilket var skönt eftersom jag var så tjurig. Jag tog in Skuffisen (♥) och ryktade. Hon tyckte det var läskigt när det blåste och taket nästan flög av o:
Jag sadlade och sedan tog det lite tid när jag bytte tyglar till dom flätade (LOVE till dom tyglarna). Och så tränsade jag. Det var några som åkte skoter in mot skogen så jag tänkte rida på vägen eftersom det är lite småjobbigt att möta skotrar i skogen. Men när jag kommit halvvägs upp blev Skuffa jätteskygg (vinden?) för exakt allting. Hon försökte vända och hålla på och var på helspänn. Och så tvärstannade hon. Sedan upptäckte jag att lädrena var olika långa så jag fixade dom och gick upp till ett bättre ställe att hoppa upp på.
När jag skulle hoppa upp krånglade hon jättemycket så jag gick runt i en volt och sprang lite med henne tills hon lyssnade. Sedan blev jag lite trött på det så jag gick ner och red i paddocken. Där var hon jättefin och duktig!
Sedan åkte jag hem och trökade.

Och idag ska jag till stallet igen, i söderbärke hos Viktorias sötisar. Kameran åker med men eftersom det jämt blir så galet när vi ska ha photoshoot så får vi väl vara lite diskreta. Fast det är ju bara om jag kommer dit, Maddelen (ja det stavas så) ska köra. Haha. Hahahaha. HAHAHAH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0