Ridtur (:

Framöver ska jag rida Skuffa på lördagar (: Så idag åkte jag ut vid ett. När jag tagit in Skuffa, borstat och försökt få ut snöstyltorna så kom Elin. Så vi red ut tillsammans. Det var S V I N K A L L T  S Å  I N  I  piiiiiiiip.
Vi tog galoppbackarna, en ridväg med, ja, två galoppbackar.
Skuffa var pigg och glad och verkligen jättehärlig. I första galoppbacken mötte vi Sofia och någon annan okänd mystisk person på skotrar och hästarna tvärvände och stack ner igen. Fast det blev liksom inte sken, det var mer trött töltgalopp ner för backen. När vi väntade på att skotrarna skulle köra förbi så gick vi i en volt i snö som nådde till bogarna på hästarna. Sedan galopperade vi upp (:
När vi hade kommit igenom skogen och var ute på vägen så blev hästarna, som alltid, jättepigga! Skuffa galopperade iväg men jag fick stopp på henne, efter det töltade hon jättefint! Det kändes urbra. Bleikur var också som alltid jättefin (:
När vi kom till sista galoppbacken så tävlade jag och Elin (x Hon vann, som vanligt (: Bleikur har nog någon mystisk motor någonstans... Hmmm. Jag tror att Elin och Bleikur har en hemlighet... Nej, men blabla.
Iallafall, mitt i galoppbacken fanns det en jättestor snöklump på sidan av vägen som Skuffa tyckte var jätteläskig, så hon hoppade undad i världens racegalopp. Haha, Jag satt kvar men tappade stigbyglarna, fick tag i en, den andra ville inte x) Så det fick jag leva med.

Jetemysigt att rida den snela hesten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0