Inne på systers dator, så ni vet liksom

Jag ska erkänna att jag är ett riktigt riktigt riktigt nördläsande Harry Potter-fan. Jag har läst alla 7 böcker såklart. Jag läser just nu om serien för 7:de gången (Harry Potter och halvblodsprinsen nu). Jag har läst första boken på engelska en gång. När jag läst klart 6:an och 7:an ska jag läsa alla på engelska. Bra för att förbättra språket och så blir det ju lite variation ;)
Nu har jag nyss läst klart kapitel 26 (''Grottan''). Varje gång jag läser slutet på kapitlet dör jag lite:

>> De gick genom den yttre grottan och Harry ledde Dumbledore tillbaka ner i det iskalla havsvattnet som fyllde klippskrevan.
''Allt kommer ordna sig'', sa Harry om och om igen. Han ängslades mer över Dumbledores tystnad än över hans försvagade röst. ''Vi är nästan framme nu. Jag kan transferera oss båda tillbaka. Oroa er inte.''
''Jag oroar mig inte, Harry'', sa Dumbledore, vars röst lät lite starkare trots det iskalla vattnet. ''Jag är ju med dig.'' <<

Nu förstår ni nog hur jag dör lite.
Framför mig har jag Dumbledores, Hedwigs, Moodys, Bellatrix, Voldemorts, Freds, Snapes, Tonks, Lupins, Colins, Naginis, och en massa dödsätares död.
Hur mycket jag kommer böla på bion är ju en fråga, men jag tänker inte ha mascara, då kommer jag hem och ser ut som en tvättbjörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0